FANDOM

Інфармацыя
Ненавіджу гэты горад. Горад, поўны успамінаў, якія я хачу забыцца. Штодзённыя заняткі ў школе. Пустая балбатня з сябрамі... І вяртанне ў астабрыдлы дом. І так дзень за днём... Ці зменіцца што-небудзь у мяне? Надыдзе ці дзень, здольны ўсё змяніць?
Томоя Окадзакі (岡崎朋也, Okazaki Tomoya) — галоўны герой Clannad. З-за таго, што ён часта спазняецца на ўрокі і прапускае заняткі, яго празвалі хуліганам. Ён такі выгляд людзей, якія думаюць пра сваё жыццё, але як правіла, нікому пра гэта не кажуць.

Clannad Edit

На пачатку апавядання, Томоя — 17-ці гадовы вучань выпускнога класа старэйшай школы, які не любіць свой горад з-за ўсіх дрэнных успамінаў, якія ён перажыў, жывучы ў ім. Замест ўпадзення ў дэпрэсію ён становіцца саркастычным хуліганам. Ён сябар дзяцінства Котомі Іціносэ і лепшы сябар Ёхэя Сунохары. Падчас вучобы ў старэйшай школе ён сустракае многа новых сяброў, такіх як Кё, Р'ё, Томоё, Фуко і, канешне ж, Нагіса.

Нягледзячы ні на што, ён заўсёды дапамагае сваім сябрам у вырашэнні праблемы. Ён таксама, здавалася б, не ведае, што некаторыя дзяўчыны ў школе праяўляюць да яго цікавасць ці робіць выгляд, што не ведае. Ён любіць жартаваць над іншымі, часам дзеля пацехi, а часам дзеля таго, каб указаць на памылкі. Хоць Томоя і хуліган, але ён ніколі не нарываецца на бойку. Аднак калі ўсё ж уступіць у бой, ён пакажа, што не так-то просты, прымаючы ўдары ворага і наносячы ўдары ў адказ.

Асноўная гісторыя апавядае пра тое, як Томоя спазнае, як цудоўна мець сям'ю і сяброў і мяняе свой характар, спыняючы цынічна і адмоўна ставіцца да жыцця. З таго часу, як яго маці, Ацуко, загінула ў аўтакатастрофе ён жыве з бацькам — Наоюкі, з якім ён увесь час спрачаецца і сварыцца. Томоя быў траўмаваны падчас бою з бацькам тры гады таму, і з таго часу ён больш не мог падняць правую руку вышэй за ўзровень пляча. Пасля гэтага інцыдэнту ён вельмі моцна аддаліўся ад бацькі.

У эпізодзе «На ўзгорку пад пялёсткамі сакуры» Томоя, ідучы ў школу, сустракае дзяўчыну на імя Нагіса Фурукава. З тых часоў яго жыццё пайшла ў лепшы бок. Нагіса апісвае яго як чалавека, пра якога кажуць многа дрэннага, але на самой справе ён вельмі добры.

~After Story~ Edit

В ~After Story~ Томоя дапамагае Сунохаре, Місаэ і Юкінэ. Яго любоў да Нагісе мацнее, пакуль ён у рэшце рэшт не ажэніцца на ёй пасля заканчэння школы. Дзякуючы Юсуке ён пачынае працаваць электрыкам. Пасля, Нагіса станавіцца цяжарнай Усіо. За гэтыя месяцы Томоя клапоціцца аб Нагісе, а неўзабаве пасля родаў Нагіса памірае.

Пасля Томоя ўпадае ў пяцігадовую дэпрэсію і ледзьве кантактуе з дачкой, якая засталася з Акіо і Санаэ. Пазней ён адпраўляецца з дачкой у паездку, дзе сустракае сваю бабулю. Тая кажа яму, як яго бацьку прыйшлося нялёгка, прайшоўшы такога ж роду выпрабаванне. Томоя разумее гэта, пасля чаго вырашае стаць лепшым бацькам. Пасля таго, як яны вярнуліся дадому, ён прыводзіць Усіо да свайго бацькі і просіць у яго прабачэння за ўсё. Ён даруе яго і кажа, што на гэтым яго роля скончаная. Пазьней Наоюкі пераязджае да сваёй маці, а Томоя атрымлівае агеньчык, які заўважыла Усіо.

Пазней Усіо просіць бацьку адвесці яе ў дзіцячы сад, дзе той сустракае выхавальніцу Усіо — Кё. Ён успамінае, што Кё ў школьныя гады хацела быць выхавальніцай. Яна кажа, што набліжаюцца спаборніцтва і Томоя згаджаецца прыняць у іх удзел, пазней аказваецца, што ён будзе супраць Акіо і яны не збіраюцца саступаць адзін аднаму.

Аднак, Усіо нечакана захворвае і Томоя адмаўляецца ад прыняцця ўдзелу, каб заставацца з дачкой пакуль хвароба не адступіць. Хвароба не праходзіць і Томоя пачынае губляць надзею. Праходзіць некалькі месяцаў і прыходзіць зіма, а Томоя ўсё яшчэ даглядае хворую Усіо, якая просіць ўзяць яго ў паездку на поле кветак, дзе яны былі ў мінулы раз.

Томоя, не вытрымліваючы, згаджаецца на гэта. Пачынаецца моцны снегапад і на паўшляху да цягніка, які вядзе ў паўночную вобласць, Усіо знясілена падае. Томоя ловіць яе. На руках у бацькі Усіо кажа свае апошнія словы: «Тата. Я люблю цябе», пасля чаго памірае.

У гэты час у Ілюзорным свеце Дзяўчына прыгадвае, што з'яўляецца інкарнацыяй Усіо, у той час як Лялька з сьмецьця — інкарнацыя Томоі. Дзякуючы сабраным апошнім агеньчыкам, яны могуць змяніць ход часу, каб пазбегнуць сумнага фіналу. Томоя вяртаецца да моманту сустрэчы з Нагісай.

З вялікім нежаданнем, Томоя вырашае не размаўляць і, адпаведна, не знаёміцца з Нагісай, так як вінаваціць менавіта сябе ў яе смерці і смерці Усіо. Але, адумаўшыся, Томоя вырашае паклікаць яе, пасля чаго бяжыць да яе і моцна абдымае. Як аказваецца, Нагіса всё памятала і нават захвалявалася, што Томоя вырашыць праігнараваць яе. Томоя вяртаецца ў дзень нараджэння Усіо, але на гэты раз Нагіса выжывае, як і Усіо. Цяпер Томоя пачынае жыць шчаслівым жыццём са сваёй дачкой і жонкай.

Цытаты Edit

  • «Я жыву толькі таму, што жывы. Прачынаюся, іду на працу, ем і сплю. Маё цела проста ідзе па звыклым шляху... Такое ў мяне жыццё»
  • «Быў час, калі мы былі наіўныя, дурныя і беспахібныя. Усе мы калісьці былі такімі»
Персанажы
Галоўныя Томоя ОкадзакіНагіса ФурукаваСанаэ ФурукаваАкіо ФурукаваР'ё ФудзібаясіКё ФудзібаясіМэй СунохараФуко ІбукіЁхэй СунохараКотомі ІціносэТомоё СакагаміЮкінэ МіядзаваУсіо Окадзакі
Другарадныя БотанРыэ НісінаНаоюкі ОкадзакіМісаэ СагараКоко ІбукіЮсукэ Ёсіно
Эпізадычныя Тосіо КомураІсогайМіцуіСугісакаКотаро ІціносэМидзуэ ІціносэДжэнтльменКадзуто МіядзаваЮСасакіКацукі СімаІгарасіСіно ОкадзакіСакі і ЮкіМенеджэр Ernesto HostХарадаЯгіКіносітаОгаміКапітан баскетбольнай камандыКласны кіраўнік 3-AКласны кіраўнік 3-DКапітан тэніснай каманды
Іншыя Дзяўчына ў ілюзорным свецеЛялька з сьмецьцяКаппэй ХірагіТакафумі СакагаміКанакоТомо МісімаАцуко Окадзакі